În cadrul seminariilor virtuale FuturePrint din 2020, atât în Iunie, cât și în Octombrie, au fost abordate modurile în care pandemia a accelerat tendintele existente în domeniul tipăritului. În articolul din iulie al lui McKinsey ,, The Great Acceleration” acesta afirmă: „Eroarea se află între industrii și modele de afaceri pe care le-am înteles la nivel intelectual înainte de criza COVID-19, crizele au devenit acum fisuri uriașe, separând vechea realitate de cea nouă. Așa cum un cutremur produce o eliberare bruscă de forță reprimată, șocul economic declanșat de pandemie a accelerat și a intensificat tendințe care erau deja in curs de dezvoltare”. Sondajele FuturePrint / Ricoh COVID19 și Future of Print 2021 au arătat că 57% dintre respondenți sunt de acord că pandemia a accelerat schimbarea, în timp ce 13% cred că a adus tipărirea pe o cale complet nouă. Așadar, in industria printului, multe dintre tendințele predominante din ultimii ani vor continua în 2021, intr-un ritm accelerat.
Un viitor sustenabil pentru tipărire
În 2018 și 2019, mișcarea globală de protest împotriva climei, precum ceea a lui Greta Thunberg și Extinction Rebellion, au dominat titlurile. Cu toate acestea, în timpul declanșării pandemiei, sustenabilitatea a preluat un rol secundar față de produsele care erau potrivite pentru o singura utilizare pentru a minimiza punctele de atingere, simpla introducere a articolelor substanțiale în ambalaje și pe rafturi a fost modalitatea abordată pe fondul provocărilor lanțului de aprovizionare, care a devenit o prioritate. „Durabilitatea va continua să fie un motor - în special trecerea de la materiale plastice la carton ondulat”, spune Stephen Wilson, iar Inca Digital adăuga: „Ambalajele din plastic vor menține o nișă, deoarece USPs-urile sunt greu de duplicat cu materiale pe baza de hartie.”
În timp ce sustenabilitatea în domeniul tipăriturilor a fost pe ordinea de zi deja de un timp, un număr de contribuabili cred într-o schimbare a mentalității și un număr tot mai mare de oameni apreciază nevoia de a examina cu adevărat ciclurile de viata ale produselor. Producătorul de materiale Taya a avut parte de o creștere a vânzărilor a gamei sale de eco-bannere Kavalan, pe măsura ce oamenii și-au concentrat atenția asupra durabilități în timpul pandemiei, iar șeful de marketing Nova Abbott spune: „Cred că tendința durabilității va continua să fie centrul atenției pentru industria tiparului. Din ce în ce mai mulți oameni încep să creadă că doar indivizii pot face schimbarea și nu ne putem baza pe politicieni pentru a face asta pentru noi. Se vor utiliza mai puține bannere din PVC și mai multe produse ecologice, care vor fi în centrul atenției, astfel vor deveni treptat noua normă începand cu 2021”. Strategul global de sustenabilitate a comerțului cu amănuntul, Steve Lister, a repetat acest lucru din perspectiva comerțului cu amănuntul, spunând: „Există un accent sporit pe materialele utilizate, îndepărtarea materialelor plastice inutile, îndepărtarea de materialele plastice precum PVC și cantitatea de materiale utilizate pentru marketing în magazine, CO2 și reciclabilitatea sunt acum încorporate ca parte esențială a procesului de achiziție a imprimării de marketing. ”
Migrarea la automatizare
Automatizarea și industria 4.0 (conceptul de fabrică inteligentă) au crescut și în industria poligrafică în ultimii ani deoarece întreprinderile îsi propun să crească eficiența. Ele vor să minimizeze erorile umane și să optimizeze toate aspectele producției. În 2020, scăderea comenzilor a oferit multor companii oportunitatea de a face un pas înapoi, de a face bilanțul proceselor lor și de a evalua modalitatile prin care acestea ar putea spori eficiența printr-o automatizare. Mai mult de jumatate dintre respondentii sondajului FuturePrint / Ricoh’s COVID 19 si Future of Print au declarat ca virusul COVID a schimbat, dar nu a oprit planurile de investiții, iar acum cauta tehnologie care sa rezolve noi probleme.
În ceea ce privește etichetele si ambalajele, Bobst crede în „conectarea a tot ce poate si ar trebui conectat”. Francois Martin spune: „În 2021 preconizăm că în timp ce întreaga industrie vorbește despre tipărirea digitală, vom vorbi și despre digitalizarea producției de ambalaje și despre gestionarea aplicațiilor de la un capat la altul. Digitalizarea va fi principalul motor pentru etichete - toți producătorii vor căuta soluții complet digitalizate, pentru a-și optimiza nivelul de producție. Tot ce poate fi digitalizat va fi digitalizat, permițând să livreze mai repede, cu o calitate mai bună și mai puține deșeuri, răspunzând cererii tot mai mari de producție de etichete. În materie de etichete, ne așteptăm și ca imprimarea pe baza de jet de cerneală să fie principalul motor care deschide un nou capitol pentru producția de etichete."
Articolul din McKinsey ,,The Great Acceleration” spune: „Companiile cu modele de afaceri rezistente, pregătite pentru viitor, poziționate să conducă aceste tendințe s-au îndepărtat mult de colegii lor din industrie, în timp ce cele cu modele de afaceri vechi au rămas, în cea mai mare parte, în urmă.” Pat McGrew, director general la McGrewGroup, este de acord si consideră că pandemia este un „apel de trezire” pentru cei care nu au investit încă în automatizare. „Cred că pentru companiile care au înțeles deja propunerea de valoare a unor lucruri precum interfețele web-to-print și au înțeles elementele de bază ale automatizării proceselor, anul acesta le-a demonstrat că exista o valoare imensă în continuarea acestor eforturi”.
Aproape toți analiștii de pe această piață sunt de acord ca un front-end web-to-print, indiferent dacă este atașat comertului electronic sau nu, este singurul lucru pe care îl poate face fiecare tipografie pentru a le face viata mai bună. Cand a lovit pandemia, dacă aveau infrastructura, atunci era probabil să supraviețuiască, chiar daca au trebuit să trimită oamenii să lucreze de acasă. Era probabil ca aceștia să poată continua procesarea locurilor de munca și să țină un numar limitat de personal la atelier pentru a supraveghea mașinile automatizate și a livra produsele.
Mathew Faulkner, conducatorul Marketing Professional Print, Canon Europe, spune: „Cu noile presiuni asupra mărcilor pentru a se distinge și a arăta o rentabilitate mai mare a investițiilor lor de marketing într-o lume post-COVID-19, afacerile din domeniul tipăririi care vor face parte din viitor vor profita de această oportunitate și vor arăta modul în care tipărirea poate fi redusă și poate avea un impact mai mare datorită conceptelor precum comunicarea individuală și tipărirea hiper-personalizată. Dar acest lucru va fi posibil doar prin flexibilitatea tipăririi digitale la cerere. Operațiunile de imprimare de astăzi trebuie să devina mai simple și mai inteligente. Automatizarea end-to-end a fluxului de lucru a fost - și va continua să fie - o zonă puternică de concentrare atat pentru clientii nostri, cat si pentru Canon in viitor. ”